No 1 No 2 No 3 No 4

Specialisten in technische automatisering

Omnimac Consultancy is een onafhankelijk technisch adviesbureau, gespecialiseerd in ondersteunende diensten voor het mkb en de grafische markt, met de nadruk op service.

Wij bieden u een uitgebreid pakket aan technische diensten op het gebied van automatisering en internet.

Service, ondersteuning en dienstverlening is ons motto, en in onze visie gaat het om de persoonlijke relatie met onze klanten.

Server

Ruim 25 jaar ervaring met Apple Macintosh

Omnimac heeft ervaring met het Apple platform sinds de introductie van de allereerste Macintosh door Apple in 1984 door het uitvoeren van reparaties, het inbouwen van geheugen- en opslag uitbreidingen, en installaties van software.

De eisen die aan de systemen gesteld worden zijn in de loop der jaren sterk gegroeid. De hoeveelheid data waarmee gewerkt wordt is exponentieel gegroeid, en hiermee dus ook de capaciteit van de lokale netwerken en backup systemen.

Apple Logo

Ontwikkeling van FileMaker applicaties

FileMaker is meer dan alleen een database. Met deze software is het mogelijk om volwaardige en flexible applicaties met een geheel eigen gebruikersinterface te ontwikkelen. Van een eenvoudige adressen database tot een compleet multi-user administratie- en facturatiepakket, bijna alles is mogelijk.

Omnimac heeft ruim 15 jaar ervaring met het ontwikkelen van FileMaker oplossingen, maar ook met het onderhoud aan reeds bestaande applicaties. Tevens kunnen wij voor u bestaande applicaties aanpassen aan uw nieuwe wensen en eisen of veranderde bedrijfssituatie.

FileMaker

Eigen internet- en hosting toepassingen

Door de enorme groei aan data waarmee gewerkt wordt, wordt er steeds meer data uitgewisseld via internet, waardoor er steeds meer behoefte onstaan is aan eigen FTP- en web-servers en Digital Asset Management (DAM) systemen.

Omnimac heeft uitgebreide ervaring met het opzetten van hosting services zoals bijvoorbeeld het draaien van een eigen e-mail-, web-, of ftp server, en het opzetten van online DAM systemen.

Graph
Left Right

Support

Support Omnimac biedt u professionele installatiediensten voor hard- en software, hoogwaardige dagelijkse ondersteuning, remote support of support op locatie voor uw werkstations en servers bij calamiteiten en periodiek systeembeheer voor uw hele IT-infrastructuur.

Wij bieden ondersteuning bij de meest uiteenlopende soft- en hardware problemen, en kunnen u tevens adviseren over de aanschaf of installatie van nieuwe hard- en/of software.

Remote Support

Remote Support

Wanneer een probleem niet telefonisch kan worden opgelost dan kunnen we vaak met remote access software de bediening van uw werkstation of server overnemen en op afstand met u mee kijken naar wat er misgaat. Vervolgens is het dan mogelijk om op afstand instellingen te wijzigen of kleine installaties uit te voeren van bijvoorbeeld softwarepatches en bugfixes.


Support op Locatie

Onsite Support Kan een probleem niet via remote support opgelost worden, dan komen we naar u toe. Sommige problemen zijn niet op afstand op te lossen. Dit geldt bijvoorbeeld wanneer er sprake is van defecten waarbij onderdelen dienen te worden vervangen of wanneer er problemen met de internetverbinding zijn waardoor we geen gebruik kunnen mken van de remote access software.

RAS: TeamViewer

TeamViewer

Om uw systeem van afstand te kunnen bedienen maken wij vaak gebruik van de Remote Access Software van TeamViewer. Dit is software die ons in staat stelt om de bediening van uw muis en toetsenbord over te nemen, en te kunnen zien wat er op uw beeldscherm gebeurd.

Klik op een van de onderstaande ikoontjes om de (gratis) TeamViewer Quick Support software voor uw systeem te downloaden:

TeamViewer Windows
Windows
TeamViewer Mac
Mac
TeamViewer Linux
Linux